Half-Life и Adrenaline Gamer форум http://econ.aghl.ru/forum/ |
|
tmp64's fork of Bugfixed And Improved HL Release http://econ.aghl.ru/forum/viewtopic.php?f=32&t=2950 |
Страница 1 из 10 |
Автор: | tmp64 [ 27 окт 2018, 16:45 ] |
Заголовок сообщения: | tmp64's fork of Bugfixed And Improved HL Release |
English description and downloads / Скачать тут (для нетерпеливых): https://github.com/tmp64/BugfixedHL/releases/tag/v1.0 tmp64's fork of Bugfixed And Improved HL Release v1.0 - Initial Release Главное
Настраиваемые прицелы
VGUI2
Linux
Загрузки доступны на странице GitHub: https://github.com/tmp64/BugfixedHL/releases/tag/v1.0 Добавлено спустя 8 минут 2 секунды: Lev Если честно, я не ощущал разницу между m_input 2 на винде и m_rawinput 1 под линью. Может быть он неправильно сделан только под окошками? |
Автор: | abdobiskra [ 27 окт 2018, 19:14 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
tmp64 Nice work! first test i can't see the mouse hiding in VGUIMenu Second there is no list of spectators Third, hostname scoreboard it is updated only when it is re-seen (TAB) again.(There are servers that use a dynamic hostname) |
Автор: | pow [ 27 окт 2018, 20:54 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
tmp64 писал(а): Если честно, я не ощущал разницу между m_input 2 на винде и m_rawinput 1 под линью. Может быть он неправильно сделан только под окошками? на линуксе стим вообще качает кривую libSDL2 на которой сенса увеличена в полтора раза примерноможно пофиксить если скопировать сошку из системы в папку игры, тогда точ также как на винде с м_инпут 2 респект за портирование на линукс, еще не проверял но как будет время заценю обязательно. надеюсь будет поддержка АГ |
Автор: | tmp64 [ 27 окт 2018, 20:58 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
abdobiskra Thank you for your feedback. There is no spectator list because I forgot about it . I will add it tomorrow with a client crash fix when joining some servers. I will implement hostname update as well in that update. I didn't even know such servers exist. Do you mean +commandmenu menu by VGUIMenu? There is a bug where mouse is not shown in VGUI1 menus (e.g. MOTD) but I don't really know the cause of it. It may be fixed later. Добавлено спустя 2 минуты 6 секунд: pow Я установил СОшку на OpenAG под линуксом. Только там был один совсем незаметный, незначительный баг. Мышка поворачивалась только на 90 градусов))) |
Автор: | pow [ 27 окт 2018, 22:12 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
так опенаг это и есть client.so в основе своей. как ты мог на двух клиентах одновременно играть ? то что там full package заявлено это обычный дистрибутив АГ6.6 ток название мода в liblist.gam поменяли. >>Мышка поворачивалась только на 90 градусов))) возможно изза того что одновременно стояли m_rawinput 1 и m_input 2 |
Автор: | tmp64 [ 28 окт 2018, 08:20 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
pow Под линуксом m_input нет совсем (этот файл только под виндой компилится). Lev добавил поддержку АГ в BugfixedHL этим летом, но я не тестировал ее под виндой. А под линью результаты теста уже известны) |
Автор: | abdobiskra [ 29 окт 2018, 15:49 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
tmp64 писал(а): I didn't even know such servers exist. Yes is a few servers but it will be a future projectI use timeleft on it: Вложение: tmp64 писал(а): Do you mean +commandmenu menu by VGUIMenu? Select team menu and MOTD .As well as at the end of time or changing the map show the cursor on the scoreboard when you press the mouse. Here in the miniAG servers when you change the mod you need to press the mouse1 several times in order to change quickly But when the cursor stay in scoreboard as you created it, you need to waiting this long time. BTW there are many ideas that I just want to propose i'll put some of them you or Lev might like: 1) about team list i hope it be like this : Вложение: 2) Append ((spectator)/(Dead)) label in scoreboard .. Player Label info. 3) about hud colors (^1 ^2 ...etc) on names if possible such as AG with cvar (On/Off) 4) Here's a problem with the fake menus you could fix: When a player has a menu and then reconnects, a fake meanu appears .. It should be deleted as in the version of Lev Вложение: 5) ability to show sprites in HUD: the sprite is not stabel in the screen when move 6) suported RTL symbols in chat: https://en.wikipedia.org/wiki/Right-to-left_mark http://www.fileformat.info/info/unicode ... /index.htm https://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=1649882 7) Loss and nextmap in scorborad it would be better to be. |
Автор: | tmp64 [ 29 окт 2018, 20:11 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
Automatic development build are now available here on the link below. To download, select the required version based on image and environment (Visual Studio is for Windows 7+, Ubuntu is for Linux; CMAKE_BUILD_DIR specifies type of build) and go to the "Artifacts" tab. Автоматические тестовые сборки теперь собираются и доступны по ссылке ниже. Для загрузки выберите нужную версию (Visual Studio для Windows 7+, Ubuntu для Linux; CMAKE_BUILD_DIR определяет тип сборки) и скачайте архив из вкладки "Artifacts". https://ci.appveyor.com/project/tmp64/bugfixedhl Next version will be released "tomorrow". Следующая версия выйдет "завтра". abdobiskra 1) I had this idea but I think it's not worth it. Not all servers have just two teams. Most are not TDM and some are multiteam. Splitting the scoreboard would require a lot of core rewriting because we still need to have just one column for DM servers. You can do it yourself if you want to. Everything is opensource 2) I've added it to the TODO list 3) hud_colortext 0/1 4) Fixed. 7) Added. Convar hud_scoreboard_showloss controls it. 6) At the moment, chat uses an engine draw function. I'm not sure if VGUI2 supports RTL. If it works fine in HL2DM or CSS, I will implement it later. |
Автор: | abdobiskra [ 30 окт 2018, 23:05 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
tmp64 You answered them all but this ? abdobiskra писал(а): 5) ability to show sprites in HUD: the sprite is not stabel in the screen when move tmp64 писал(а): 1) I had this idea but I think it's not worth it. Not all servers have just two teams. Most are not TDM and some are multiteam. Splitting the scoreboard would require a lot of core rewriting because we still need to have just one column for DM servers. myb, So only if it is determined on two teams (Im not sure about it)You can do it yourself if you want to. Everything is opensource tmp64 писал(а): 3) hud_colortext 0/1 i mean in hud message status.viewtopic.php?f=20&t=2584 ** btw, in your link i can just download linux version ? |
Автор: | tmp64 [ 31 окт 2018, 18:30 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
abdobiskra I didn't quite understand the fifth problem. Could you please open an issue on GitHub and explain how it works? I don't really know if or how the server can display a sprite on client's screen. There is also a third option in hud_colortext. 0) Color codes are ignored like in vanila client. 1) Color codes are parsed and change color of the text. 2) Color codes are removed from any texts and do not color anything. Yes, you can download any version if it builds successfully. However, automatic Windows builds will not work on Windows XP. |
Страница 1 из 10 | Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |